Dank aan Hans Los bij afscheid van gemeenteraad De Bilt

Christiaan van Nispen bij afscheid van Hans Los: 'De Burgemeester zei het al. Ruim 6 jaar als fractie assistent en commissielid en bijna 9 jaar als raadslid. Je bent in al die jaren gegroeid tot een vaste waarde in onze fractie. Door jouw ervaring en enorme kennis was je een rots in de branding wanneer het ging om de openbare ruimte. Kenmerkend daarin was: uitgaan van eigen kennis, en je daarmee ten dienste stellen van de samenleving in het algemeen en de VVD fractie in het bijzonder.'

Beste Hans,

Je hebt, geloof ik, al 4 keer afscheid genomen van deze raad. Je bent onze come-back kid. Maar nu is het dan eindelijk het definitieve afscheid. Je gaat, samen met je lieve Didy, je droom achterna van het (laten) bouwen van een droomhuis op een eigen locatie met een lange familiegeschiedenis en veel goede herinneringen.

Daarmee ga je dan na 40 jaar onze gemeente ook daadwerkelijk verlaten. Ik heb begrepen van het verhuisbedrijf dat morgenochtend de wagens voorrijden en alles mee nemen. Je laat er geen gras over groeien. Het zijn dan alleen de materiële zaken die ze meenemen. Zelf neem je natuurlijk je herinneringen mee. Veel herinneringen.

Je bent zeer actief geweest in de gemeente op allerlei terreinen. Niet in de laatste plaats als afdelingshoofd. Eerst 25 jaar hier in de gemeente en later in IJsselstein. Daardoor kon je ook je hart volgen en politiek actief worden voor de VVD.

Daardoor hebben niet alleen wij, maar ook de gehele raad, van je kennis en kunde de vruchten mogen plukken. Een maand geleden wist je ons allen nog te verrassen met jouw kennis over speelplaatsen en het attractiebesluit. Een aantal aanwezigen reageerde een beetje lacherig maar sommigen gingen even snel google raadplegen, en jawel hoor: er bestond een heus attractiebesluit sinds 26 maart 1997.

Gelukkig hebben we in Henk van der Kammen een waardige vervanger geworden die zich met militaire discipline zal inleven in de mores van de raad en ons sociale domein team zal komen versterken.

Hans, we zullen je gaan missen. Niet alleen om je kennis en ervaring maar ook om jou als mens. Altijd correct, keurig en netjes. Je liet iedereen in zijn waarde, maar wanneer het ging om vrijheid en verantwoordelijkheid dan was je helder en duidelijk. DANK

Dat is wat wij tegen je zeggen: DANK

We nemen nu afscheid van je als raadslid, later zullen wij als fractie nog een keertje op gepaste wijze afscheid van je nemen als fractiegenoot.

Hans, hartelijk dank voor al die jaren, en heel veel plezier, geluk en welzijn voor jou en Didy in Friesland.

Folle Lock in Fryslân