Start Jubileum historische verenigingen De Bilt en Maartensdijk

Zaterdag 25 maart 2017 wordt in de Mathildezaal in het gemeentehuis Jagtlust het startsein gegeven voor de lustrumactiviteiten van de beide historische verenigingen die de gemeente De Bilt rijk is. De Historische Vereniging Maartensdijk bestaat 30 jaar en de Historische Kring Dā€™ Oude School viert haar vijfde lustrum.

Tijdens de bijeenkomst wordt de Canon van Maartensdijk en De Bilt in aansluiting op de landelijke Canon van de geschiedenis, gepresenteerd en aangeboden aan de gemeente in de persoon van de wethouder van cultuur, de heer H. Mieras.

De heer Anne Doedens informeert u over het Digitaal Museum De Bilt.

Leerlingen van het Groenhorstcollege uit Maartensdijk vertonen een korte film die zij o.l.v. hun docenten maakten over het ontstaan van Oostbroek.

En enkele oud ā€“ burgemeesters nemen samen met burgemeester Verkerk plaats in een forum waarin zij in gesprek gaan over culturele  historische wetenswaardigheden uit de periode dat zij de gemeente dienden als burgervader.

Vanaf 14.30 uur is de zaal open. Het programma start om 15.00 uur. Na afloop van het programma kunnen we tot 16.45 uur elkaar ontmoeten en nog wat napraten onder het genot van een drankje. De toegang is gratis.

Zie ook :https://www.vanzoddetotpleisterplaats.nl/