Kiezers Bedankt: VVD de grootste in gemeente De Bilt

De VVD is met 26,6% van de stemmen de grootste in De Bilt. Dat is goed voor de stabiliteit en toekomst van ons land en onze gemeente. Kiezers bedankt! En natuurlijk ook dank aan alle vrijwilligers bij onze partij en bij de gemeente. Het opkomstpercentage van 87,6% in De Bilt is fraai en toont de erkenning van onze democratie.

De voorlopige uitslagen geven het volgende beeld: In De Bilt heeft de VVD gewonnen met 26,6% van de stemmen. Stijgers waren GroenLinks, D66, CDA en PVV. Grote daler was de PvdA. De andere uitslagen:
D66  16%,
GroenLinks 11,3%,
CDA 10,1 %,
PVV 8,4%
PvdA 5,9%
SP 5,8%
PvdD 3,9%
ChristenUnie 3,5%
SGP 3,1%
50+ 2,0%
FvD 1,4%
Denk 0,8%

De uitslagen zijn ook te vinden op: http://www.ad.nl/dossier-de-verkiezingen-utrecht/bekijk-hier-alle-uitslagen-per-gemeente-in-de-regio~a3e70a55/

Vrijdag 18 maart verscheen de stembusuitslag. Gemeente De Bilt is mooi VVD blauw gekleurd bij de Tweede Kamerverkiezingen.

De VVD is in alle kernen de grootste, met twee uitzonderingen op stembureau niveau: Bij stembureau de Vierstee in Maartensdijk is de SGP groter, en bij stembureau SSW in Bilthoven is GroenLinks de grootste.

De Stembureau uitslag van gemeente De Bilt is te vinden op: https://debilt.nl/fileadmin/bestanden/Bestuur_en_organisatie/Verkiezingen/Verkiezingsuitslag_Tweede_Kamer_verkiezingen_15_maart__2017_def_.pdf