Sterke gemeenteraad

Tussen alle drukte van de feestdagen door zijn we als politieke partijen al een tijdje bezig met de voorbereidingen voor de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018. Wat mij betreft de belangrijkste verkiezingen van allemaal! En dat zeg ik niet alleen omdat ik de kersverse lijsttrekker ben voor VVD De Bilt. Het heeft me altijd al verbaasd dat juist de opkomst bij de lokale verkiezingen veel lager is dan bij de landelijke verkiezingen. Bij elke verkiezing is het natuurlijk belangrijk dat kiezers hun stem laten horen en niet verloren laten gaan, maar toch vooral als het gaat om je eigen gemeenteraad, die besluiten neemt over jouw directe omgeving?

VVD De Bilt kiest voor Nieuwe Energie

Bewoners en ondernemers van De Bilt zijn gebaat bij een sterke gemeenteraad, met partijen die weten wat er leeft en wat er voor onze mooie gemeente nodig is. Want een gemeente is nooit ‘af’, hoe goed we het hier in De Bilt ook met elkaar hebben. Er blijven genoeg uitdagingen op het gebied van bereikbaarheid, (verkeers-) veiligheid, economische ontwikkeling, wonen en zorg. En er valt echt wat te kiezen! VVD De Bilt kiest met het verkiezingsprogramma ‘Nieuwe Energie’ vóór het versterken van álle zes de kernen van De Bilt. Vóór het samenwerken met bewoners en bedrijven om onze winkelgebieden bruisender te maken. Vóór het samenwerken met andere gemeenten om de bereikbaarheid van onze gemeente verbeteren. Vóór het gebruiken van nieuwe technieken om onze ouderen langer thuis te kunnen laten wonen. En bovenal vóór een gemeente die klaar staat voor haar inwoners en ondernemers.

De leden van VVD De Bilt hebben eind november unaniem ingestemd met een lijst van kandidaten die allemaal hun specifieke kwaliteiten hebben en klaar staan om met veel, nieuwe energie voor onze gemeente aan de slag te gaan. Ik ga met mijn team en ons programma de komende maanden er op uit om zoveel mogelijk mensen op 21 maart naar de stembus te trekken en te laten stemmen op de grootste lokale partij in De Bilt: de VVD!

Bron: column Biltsche Courant, 3 januari 2018

Zie ook de campagnewebsite van VVD De Bilt voor het verkiezingsprogramma Nieuwe Energie, de kandidaten en de aanpak van de kernen.