Waar blijft de weekmarkt in Bilthoven Centrum?

De fractie van de VVD heeft in mei 2017 het college gevraagd onderzoek te doen naar de mogelijkheden van een extra weekmarkt, in het centrum van Bilthoven. Alle partijen in de raad stonden unaniem achter deze vraag. Tijdens de behandeling van de detailhandelsnota bleek het college nog steeds niets met deze oproep gedaan te hebben. Ondernemers in het centrum zien dit gebrek aan daadkracht met lede ogen toe. “Wij willen dolgraag een markt hier, maar dan op een andere dag als de Planetenbaan” aldus Ike Bekking van de Bilthovense Boekhandel.

© VVD De Bilt

Ike Bekking ziet dit als een mooie impuls voor het centrum van Bilthoven dat al zoveel en lang heeft geleden onder alle verbouwingen. Initiatiefnemer en fractievoorzitter van de VVD Kees Lelivelt snapt niet waarom het college hier zolang mee wacht: “Men kan toch gewoon een onderzoek doen naar de mogelijkheden en wenselijkheid van deze markt in de omgeving en onder de ondernemers? Onbegrijpelijk dat het zolang moet duren, waar is de verantwoordelijke wethouder mee bezig?” Ook andere ondernemers snappen het niet. Eric Sjollema van restaurant Settlers ziet de markt graag komen. “We moeten nu doorpakken, als je bang bent voor de concurrentie dan zet je zelf maar een kraam neer!

Na vele jaren van verbouwen snakt het centrum van Bilthoven naar wat meer activiteiten. Met een tweede markt in Bilthoven centrum zullen er weer meer mensen naar het centrum komen. “Dat is goed voor de winkeliers en de werkgelegenheid”, aldus fractievoorzitter Kees Lelivelt. Volgens de gemeentelijke marktmeester is er ruimte genoeg voor een tweede markt.

Het wachten is nu tot de wethouder ferm de daad bij het woord gaat voegen en in gaat zetten op de mogelijkheden voor een tweede weekmarkt in Bilthoven.

Zie ook het eerdere artikel van mei 2017: Bilthoven moet een weekmarkt in het centrum krijgen

en het artikel in het AD van 1 februari: VVD De Bilt vraagt zich af waar de markt blijft.