VVD De Bilt: lokaal draagvlak

VVD De Bilt is een liberale, lokale partij die gelooft in de goede ideeën van bewoners en ondernemers. De gemeente moet niet alles zelf willen bedenken.

© Stadspers

Waarom een klein zwembad bouwen als alle gebruikersgroepen tegen zijn? De VVD neemt hun plannen voor een groter zwembad serieus. Waarom de oude Melchiorbank op het Vinkenplein vervangen door een betonnen bank? De VVD luisterde naar de bezorgde bewoners en kreeg het plan met grote meerderheid van tafel. Plannen voor het Hessingterrein, een landgoed met poloveld in Groenekan en het parkeren in centrum Bilthoven moeten inmiddels ook weer terug naar de tekentafel. En waarom niet een tweede weekmarkt mogelijk maken als daar nu juist wél groot draagvlak voor is onder bewoners en ondernemers? De VVD blijft pal staan voor een tweede weekmarkt. Én voor zondagsopenstelling van winkels, die uitgebreid mag worden als daar draagvlak voor is!

Doet de gemeente het dan altijd fout? Nee, zo is er bijvoorbeeld gestart met gebiedsgericht werken in Hollandsche Rading. Maar het zit nog lang niet in de genen van politici en ambtenaren om de inwoners écht mee te laten denken en te werken aan gemeenteplannen.

Wilt u dat dit verandert? Kies dan voor Nieuwe Energie en stem 21 maart op de VVD!