VVD verzekert kavel overschrijdende visie spoorzone

Tijdens de bewogen gemeenteraadsvergadering van 31 januari heeft de VVD De Bilt fractie zich hard gemaakt voor ontwikkeling van de spoorzone die in de praktijk werkt, niet alleen op papier.

Na veel duwen en trekken in de raad heeft de VVD het volgende voor elkaar gekregen:

* Een integrale kavel overschrijdende visie. We hebben een toezegging dat de participatie niet over invullen van postzegels zal gaan.

* Verkeer gaat voor het aantal huizen. Met een amendement hebben we ervoor gezorgd dat de ondergrens van 500 woningen alleen doorgaat als het verkeerskundig kan.

* Kleinere woningen mogelijk! Met een amendement hebben we ervoor gezorgd dat we niet vastzitten aan 60m2 voor een sociale- of 75m2 voor een middenhuur of koopwoning! Er wordt gekeken naar bijvoorbeeld 40m2 zodat de prijs lager wordt en een (koop)woning weer bereikbaar wordt voor alle inkomens!

Met deze belangrijke aanpassingen van de kaders kijken we met meer vertrouwen naar inwonersparticipatie op dit onderwerp. Ontwikkeling van de spoorzone vinden wij nodig, maar er zijn nog de nodige knelpunten en vraagstukken. Wij horen ook graag van inwoners welk knelpunt of knelpunten opgelost moeten worden in dit gebied. Zodat wij ons hard kunnen blijven maken voor een spoorzone die realistisch past in de omgeving en werkt voor inwoners, omwonenden en toekomstige bewoners. Dus stuur je knelpunt(en) naar r.jacobs@debilt.nl en help mee.