Wat vindt de VVD van een nieuw zwembad?

Deze vraag heb ik afgelopen campagne periode meermaals gesteld gekregen. Ja, wat vindt uw VVD nu eigenlijk van een nieuw zwembad. Eigenlijk is het heel simpel. Wij willen een BETAALBAAR nieuw zwembad.

Er wordt nu jaarlijks behoorlijk wat geld in het huidige zwembad gestopt om de tekorten aan te vullen. Dat is ca. €400.000,- per jaar. Uw VVD is van mening dat je voor dit geld ook een nieuw zwembad moet kunnen exploiteren. Het plan dat er nu ligt van Stichting Water is, zoals het er nu ligt duurder, dit gaat uit van een bijdrage van de gemeente van ca. € 525.000,-- per jaar. Dat is dus best veel geld vinden wij. Dan hebben we het dus over €125.000,- extra uitgaven in een tijd dat we die niet hebben. Dat geld moet dus ergens vandaan komen. De PvdA wil volgens hun programma wel bezuinigen op de bijstandsuitkeringen om zo het zwembad te financieren. GroenLinks geeft geen dekking aan en CDA doet dit ook niet en laten we dan maar zwijgen over Beter de Bilt. Kortom het klinkt allemaal heel mooi maar uw VVD is van mening dat er een gedegen financiering moet zijn voor het zwembad en dat de huidige € 400.000,-- eigenlijk meer dan genoeg is om hieraan uit te geven.

Dan hoor ik u denken, maar er zijn toch 10.000 handtekeningen opgehaald, dat is toch reden genoeg om ruim 5 ton uit te geven jaarlijks aan een zwembad. Dan vraag ik U, hebben deze 10.000 mensen nu ook een abonnement? Antwoord is duidelijk; NEE!! Anders zouden wij nu niet al jaarlijks 4 ton tekort komen.

Dus uw VVD vindt dat we een BETAALBAAR nieuw zwembad moeten hebben.