Lezing Anne Doedens over Maartensdijk en De Bilt voor Vierstee 2.0

De Vierstee blijft, cultuurbezit toen en nu! Wat gebeurde er met ander cultuurbezit (soms vele eeuwen oud) in Maartensdijk en De Bilt? Op zaterdagavond 13 februari houdt Anne Doedens ‘’een benefietlezing” waarvan de opbrengst voor de Vierstee 2.0 bestemd is. Dit is de actie om de Vierstee in volle glorie te behouden.

Zaterdag 13 februari in De Vierstee, Nachtegaallaan 30, Maartensdijk

Aanvang: 20.00 uur.

Entree: 5 Euro (voor Vierstee 2.0)

De Maartensdijkse historicus Anne Doedens behandelt met voorbeelden vele oude stukken, beelden en afbeeldingen die ooit in Maartensdijk en De Bilt te vinden waren, maar daarna verdwenen. Met heldere lichtbeelden. Het gaat soms om unieke zaken die meer dan 1.000 jaar oud zijn. Waar gingen ze heen? Is er nog wat van over?  Kunnen Maartensdijkers en Biltenaren er nog kennis van nemen en waar dan? Wat is er nog in Maartensdijk en De Bilt te vinden? Het is de moeite waard, want dat dat vaak verdwenen cultuurbezit van veel meer dan plaatselijke betekenis is, zal blijken! Voor de duidelijkheid: het gaat hierbij niet over allang bekende, maar veeleer onbekende en vaak vergeten zaken. Daarom: volg op 13 februari voor het behoud van de Vierstee dit verhaal van een belangrijk dorps verleden.

Zie ook http://www.vierstee.nl/