VVD De Bilt zet in 2016 in op veiligheid, economie en financiën

Inmiddels liggen de mooie kerstdagen en de nieuwjaarsvieringen achter ons en is het weer tijd om vooruit te kijken. Nu in het afgelopen jaar de belangrijkste onderdelen uit het coalitie akkoord zijn veilig gesteld wil uw fractie zich met name gaan bezig houden met drie belangrijkste liberale onderwerpen: Veiligheid, Economie en Financiën.

Veiligheid:
Gemeente De Bilt is een zeer veilige omgeving om in te wonen. Jaar op jaar dalen gelukkig de
criminaliteitscijfers. De fractie van de VVD wil zich dit jaar bezig houden met het verbeteren van het veiligheidsgevoel. Waar treft u veel graffiti aan? Welke donkere en onveilige plekken zijn er? Waar blijft altijd zwerfvuil liggen? Uw fractie wil het graag weten om zodoende ook daar het college op te wijzen. Daarom hebben we ook op Facebook een pagina geopend waarop iedereen zijn/haar problemen kan melden:

Facebook Veiligheidsgevoel De Bilt

Economie:
Ook in 2016 blijven we ons inzetten voor alle ondernemers. Voor de winkeliers vechten wij voor een zondagsopenstelling. Ze moeten de vrijheid hebben om zelf te bepalen of ze wel of niet open gaan op zondag. Momenteel is gemeente De Bilt nog steeds een woestijn te midden van oases om ons heen. Het is niet meer van deze tijd dat de gemeente bepaalt wie wel/niet open mag op zondag. Voor de ondernemers strijden we dus voor een gelijk speelveld. Geheel in stijl met de nieuwe tijd hebben we ook hier een Facebook pagina voor:

Facebook Winkels De Bilt zondag open

Financiën:
Ook de gemeentelijke financiën houden wij scherp in de gaten. We zien erop toe dat iedere euro gemeenschapsgeld goed besteed wordt. We zijn blij met de investeringen die er momenteel gedaan worden in de zorg voor de ouderen en diegenen die het ook echt nodig hebben. Tegelijkertijd zijn we kritisch op alle subsidies die er jaarlijks verstrekt worden. Uw fractie wil graag uw lasten zo laag mogelijk houden maar er wel voor zorgen dat er een goed voorzieningenniveau in stand blijft. Daarom wil de VVD geen verdere verhoging van de woonlasten in 2016.

Het komt nog wel eens voor dat leden vragen hebben over wat er gebeurt in onze gemeente. Schroom dan niet dat eerst bij de fractie na te vragen alvorens er bv mee naar de pers te gaan. Op die manier kunnen wij ons werk goed blijven doen en bovendien kunnen wij helpen uw leefomgeving verder te verbeteren.

Namens de gehele fractie,

Christiaan van Nispen tot Sevenaer