VVD vraagt aandacht voor lokale ondernemers bij aanbesteding

In een voorstel aan het college zal de VVD fractie de komende raadsvergadering op donderdag 18 februari aandacht vragen voor de lokale ondernemers. Gemeente De Bilt kent zeer vele en hele diverse bedrijven. Het is voor de gemeente onmogelijk al deze bedrijven te kennen. Daarom vraagt de lokale VVD aan het college bij aanbestedingen deze ook lokaal kenbaar te maken.

Zowel in de Biltsche Courant via de Biltbuis maar ook in de Vierklank. Hierdoor kunnen alle ondernemers nog beter kennis nemen van de opdrachten die de gemeente heeft en is er sprake van optimale transparantie. Daarnaast pleit de VVD voor het publiceren op de website www.debiltwerkt.nl. Hierdoor ontstaat er een synergie tussen overheid en ondernemers waar beiden optimaal gebruik van kan maken. “Dit is natuurlijk een goede stimulans voor de lokale werkgelegenheid” aldus fractievoorzitter Christiaan van Nispen tot Sevenaer. Wij willen graag dat alle Biltse ondernemers, bekende maar ook de onbekende, een goede en eerlijke kans krijgen bij de opdrachten (met een totale waarde van ruim € 20 miljoen) die de gemeente jaarlijks uitbesteed. Daarbij is het van groot belang dat er zoveel mogelijk openheid is en dat er goede bekendheid aan wordt gegeven.