Open Monumentendag De Bilt 2016

Wat er op 10 september in het kader van de Open Monumentendag De Bilt allemaal te doen is, valt te lezen in het programma. Je kunt het downloaden op de website www.monumentendebilt.nl. Vanaf eind augustus is het programma op te halen bij onder meer het Gemeentehuis van De Bilt en op de dag zelf bij alle deelnemende locaties:

•Berg en Bosch (Bilthoven)

•Dorpskerk Maartensdijk (Maartensdijk)

•Eendenkooi Breukeleveen (tussen Hollandsche Rading en Tienhoven)

•Bilts Hoogkruis (De Bilt)

•Huize Voordaan (Groenekan)

•Voormalige Kees Boekeschool (Bilthoven)

•Molen ‘De Kraai’ (Westbroek)

•Renova (Bilthoven)

•Watertoren (Bilthoven)

•Zuiderkapel (Bilthoven

De Open Monumentendag De Bilt wordt dit jaar geopend bij de Kapel van Berg en Bosch. Om 10.00 uur is de ontvangst; Romana Engeman, voorzitter van het Comité Open Monumentendag De Bilt, heet een ieder om 10.15 uur welkom. Daarna houdt wethouder Hans Mieras een toespraak. Muzikale omlijsting is er van onder meer het smartlappenkoor ‘Sterk Spul’. Om 16.00 uur wordt de dag afgesloten bij Berg en Bosch. Je bent ook dan van harte welkom bij de Kapel.

Ter gelegenheid van het thema van dit jaar, ‘Iconen en Symbolen’, geeft het organiserend Comité een boekje uit waarin Abe Postema een fraaie sfeertekening geeft van diverse iconen en symbolen in de zes kernen van gemeente De Bilt. Het boekje bevat uitgebreide beschrijvingen en plattegronden van de kernen van De Bilt waarop de besproken iconen en symbolen duidelijk aangegeven staan. Het boekje is vanaf eind augustus verkrijgbaar bij onder meer het Gemeentehuis van De Bilt en op de dag zelf bij de deelnemende monumenten.

Pak de fiets en geniet van het moois dat De Bilt te bieden heeft!

Zie www.monumentendebilt.nl

foto: Huize Voordaan, Groenekan