VVD en D66 blij met verlenging van pilot zondagopenstelling winkels in De Bilt

De raad van gemeente De Bilt heeft in de raadsvergadering van 23 februari besloten: de pilot voor een zondagopenstelling in gemeente De Bilt is verlengd tot 1 juli 2017. Dit geeft het college de tijd om een gedegen evaluatie rapport op te (laten) stellen over de pilot van de koopzondag. De beide initiatiefnemers, VVD en D66, betreuren het dat er nog geen eindrapport ligt, maar zijn blij met het uitstel tot 1 juli. “Nu kan er straks op basis van een goed rapport een inhoudelijke discussie plaats vinden, waarbij alle belangen afgewogen worden”, aldus Christiaan van Nispen tot Sevenaer (VVD), een van de indieners van het voorstel. De andere indiener, Dolf Smolenaers (D66), vult aan: “Waar het ons om gaat, is dat de ondernemers de vrijheid hebben om zelf te bepalen wanneer ze open gaan en dat bezoekers de keuze kunnen maken of ze er gebruik van willen maken.” Naar verwachting zal in de raadsvergadering van mei het inhoudelijke debat plaatsvinden.