17 mei VVD bijeenkomst Energie & Duurzaamheid

Op 17 mei a.s. organiseren wij een bijeenkomst over Energie & Duurzaamheid. Het is een thema waar we niet omheen kunnen en we zien nu tijdens de coalitievorming hoe belangrijk het is geworden. Met het oog op de aankomende Gemeenteraadsverkiezingen lijkt het ons van belang om gezamenlijk de koppen bij elkaar te steken.

Voor wie

woordvoerders Energie in de gemeenteraden, en ook VVD’ers die actief en/of geïnteresseerd zijn op het gebied van Energie & Duurzaamheid.

Tijdens deze avond willen we:

een overzicht geven van de sector Energie & Duurzaamheid: partijen, trends, feiten & fabels;

de visie van VVD Landelijk toelichten;

bepalen waar de kansen en uitdagingen liggen voor de VVD op gemeentelijk niveau.

We kunnen straks in de Verkiezingsprogramma’s een eenduidig geluid laten horen, dat natuurlijk overgoten wordt met de couleur locale.

18.30 Inloop met koffie en thee

19.00 Opening door Jacqueline Vaessen, uitleg doel van de avond

19.10 Overzicht van de sector Energie en Duurzaamheid, partijen, trends, feiten en fabels door Detlef Meijer, vice-voorzitter Thematisch netwerk Economische Zaken en Innovatie cluster Energie.

19.30 Visie VVD landelijk op energie en duurzaamheid, door André Bosman, lid Tweede Kamer der Staten Generaal.

19.50 Plenaire discussie naar aanleiding van de presentaties

20.00 Discussie in kleine groepen over wat wij in de gemeentes en provincie op ons af zien komen (wind op land, zonnevelden, gasloze wijken etc.) en hoe wij als liberalen de energietransitie vorm willen geven. De tijd van de waarom vraag is voorbij, het gaat er nu om het hoe liberaal en praktisch vorm te geven

21.00 Afsluiting en borrel

17 mei 2017

19.00 tot 21.00 uur

Provinciehuis Utrecht

Archimedeslaan 6, Utrecht

U kunt zich voor deze bijeenkomst aanmelden door een mail te sturen naar vvd@provincie-utrecht.nl. Wij hopen u deze avond te mogen begroeten!

liberale groet,

Jacqueline Vaessen  Woordvoerder Energie  VVD Statenfractie Utrecht

Detlef Meijer Vice-voorzitter Thematisch Netwerk Economische Zaken & Innovatie cluster Energie