20 mei: Kom langs op de Politieke Markt

Op zaterdag 20 mei bent u van harte welkom op de Politieke Markt op het gemeentehuis. U kunt dan kennismaken met alle in de gemeente actieve politieke partijen. U kunt de markt bezoeken tussen 11.00 en 15.00 uur. Om 11.15 uur opent plaatsvervangend voorzitter van de gemeenteraad Frans Poot de markt. U treft kramen met raadsleden, commissieleden en andere vertegenwoordigers van de fracties en politieke partijen in de gemeenteraad van De Bilt. Dit zijn: Beter De Bilt, Bilts Belang, CDA, ChristenUnie, D66, Fractie Schlamilch, GroenLinks, PvdA, SGP, SP en VVD.

Op 21 maart 2018 zijn er Gemeenteraadsverkiezingen. Wilt u als inwoner invloed hebben op de verkiezingsprogramma’s en de kandidaten? Dan is nu het moment om in contact te komen met de verschillende partijen. Er is altijd behoefte aan mensen die meedenken en meedoen. En dat kan op verschillende manieren: door actief mee te denken als lid, met commissiewerk of bestuurswerk, en als lid van de gemeenteraad.

De markt is niet ingericht voor discussies over de politieke actualiteit. Het doel van de politieke markt is om inwoners laagdrempelig te laten kennismaken met de ideeën van de verschillende partijen in de gemeenteraad en de mogelijkheden om maatschappelijk actief te worden. Misschien wel politiek actief, maar ook voor andere activiteiten zoals organisatie van en communicatie over politieke evenementen en debatten.