Inschrijving voor Regionale Masterclass VVD geopend

Ook in 2017 organiseren we de Regionale Masterclass – dé volgende stap in uw ontwikkeling als bewezen of aanstormend politiek of bestuurlijk talent. Op 9 september is het zover, dan gaat de Regionale Masterclass 2017 van start! Bij de opzet van de masterclass is de focus gelegd op de gemeenteraadsverkiezingen in 2018 . De ambities hieromtrent zullen dan ook worden meegewogen tijdens de selectieprocedure. Aanmelden voor de Masterclass kan tot 17 juni 2017.

© Masterclass 2015

In de bijeenkomsten van de Masterclass wordt u getraind door professionele en prominente VVD’ers in de partijbeginselen, politieke vertegenwoordiging en politieke vaardigheden. De Masterclass, bedoeld om talent in de regio verder te ontwikkelen en te laten groeien binnen de VVD, is een volgende stap in de leerlijn zoals die door de Haya van Somerenstichting is bepaald.

De Masterclass Midden Nederland loopt van september tot en met december 2017, op zeven zaterdagen en drie avonden. Onderstaand vindt u de precieze data:

• 9 september: 16.00u – 21.30u
  • 16 september: 09.30u – 16.30u
  • 20 september: 19.30u – 22.00u
  • 30 september: 9.30u – 16.30u
  • 14 oktober: 09.30u – 16.30u
  • 22 oktober: 16.00u – 19.30u
  • 28 oktober: 09.30u – 16.30u
  • 11 november 9.30u – 16.30u
  • 15 november: 19.30u – 22.00u
  • 25 november: 09.30u – 16.30u
  • 2 december 9.30u – 16.30u en vanaf 17.00 uur: Diner Pensant

Programmaoverzicht Masterclass 2017

Het programma bestaat uit de onderstaande Haya trainingen:

• Liberalisme II & III
  • Gemeenteraad
  • Presentatie II
  • Debat II
  • Permanente Campagne
  • Integriteit
  • Onderhandelen
  • Medialandschap
  • Gemeenteraadsimulatie
  • Liberale Loopbanen
  • Schrijfopdracht
  • Afsluitend debat met lokale case

Het betreft een intensief programma waarin u uw kennis, vaardigheden en attitude ontwikkelt. Daarnaast werkt u actief aan het uitbreiden van uw netwerk binnen de VVD. Deelnemers krijgen halverwege en na afronding, een evaluatie en een persoonlijk ontwikkeladvies. Dit vraagt uiteraard ook een investering van u. In dat kader verwachten wij van u dat u alle bijeenkomsten aanwezig bent, u zich grondig voorbereidt en dat u reflecteert op uzelf tijdens de bijeenkomsten.

Voorkennis

Gewenste voorkennis zijn de Haya trainingen Liberalisme I, Debat I en Presentatie I.

Aanmelding & Selectie

De masterclass is dé manier om verder te groeien binnen de VVD en uw vaardigheden en kennis te verbreden. Het aantal beschikbare plaatsen is beperkt en daarom hanteren wij een selectieprocedure. Bij de opzet van de masterclass is de focus gelegd op de gemeenteraadsverkiezingen in 2018 . De ambities hieromtrent zullen dan ook worden meegewogen tijdens de selectieprocedure. Aanmelden voor de Masterclass kan tot 17 juni 2017 door een politiek CV met korte motivatiebrief (waarin u ingaat op wie u bent, uw ervaringen in de politiek en met de VVD en een heldere motivatie over het waarom, waartoe en wat u wenst te ontwikkelen) te sturen aan:

vvd.rmnl.masterclass@gmail.com

De ambitie om verder te groeien binnen de VVD, de bereidheid en de mogelijkheid het intensieve programma te volgen, zijn een vanzelfsprekendheid. Na een voorselectie op basis van de brief en CV, vinden op 1 juli de selectiegesprekken plaats.

Kosten

De kosten voor het volgen van de masterclass zijn €350,- per deelnemer (dit kan ook in twee termijnen worden voldaan).

Wij zien uw aanmelding graag tegemoet!

Met liberale groet,

Namens de masterclass organisatie 2017,