Maak gemeente De Bilt beter en liberaler, stel je kandidaat voor de VVD!

Volgend jaar, op 21 maart 2018, zijn er weer verkiezingen. Dit keer voor de gemeenteraad. Natuurlijk ga je stemmen. Maar heb je er wel eens over gedacht om zélf op die lijst te staan? De VVD is ook in in De Bilt namelijk altijd op zoek naar enthousiaste mensen die zich willen inzetten voor hun woonplaats. De VVD heeft bij de Tweede Kamerverkiezingen goed gescoord in gemeente De Bilt. En dat resultaat willen we natuurlijk graag evenaren bij de gemeenteraadsverkiezingen.

© Hans Lebbe, HLP images

Als gemeenteraadslid vervul je de meest eervolle functie die er bestaat. Je bent volksvertegenwoordiger. Je komt op voor mensen in jouw gemeente en dorp. Niet met een ver-van-mijn-bed-show, maar juist heel concreet. Heb je er al zin in?

De voorbereidingen voor de verkiezingen zijn inmiddels gestart. Het bestuur van VVD De Bilt heeft een schema opgesteld, dat vastgesteld is in de algemene ledenvergadering van 10 mei. In die ledenvergadering is ook een zogeheten kaderstellend advies voor de kandidatenlijst vastgesteld. En nu begint de zoektocht naar zo veel mogelijk sterke, liberale kandidaten!

Graag doen we hierbij een oproep aan onze leden om zich vóór 1 juli kandidaat te stellen, of om geschikte kandidaten aan te dragen. Ook roepen we leden op om zich desgewenst als lijsttrekker te melden, dat kan tot 1 augustus.

Ben je zelf geïnteresseerd in een plek op de lijst?

Lees dan de toegestuurde bijlagen, vul het kandidaatstellingsformulier in en stuur die voorzien van een motivatiebrief en CV met recente pasfoto voor 1 juli aan: secretaris@vvd-debilt.nl. Iedereen die zich meldt, krijgt in de bevestigingsmail een toelichting op de verdere kandidaatstellings-procedure.

Heb je vragen? Bel of mail dan met Esther Dijk of Dick de Jong

Wat kun je doen als je zelf geen gemeenteraadslid wil worden, maar wel een geschikte kandidaat weet?

Bel of mail met Esther Dijk of Dick de Jong.

Hoe gaat het verder?

Gesprekken met verkiesbare kandidaten vinden plaats in augustus.

Namens het bestuur van VVD De Bilt

Esther Dijk