Prinsjesdag 2017 en VVD Dag over Miljoenennota

Uit de Miljoenennota die het kabinet-Rutte II vandaag heeft gepresenteerd, blijkt dat het zijn belangrijkste belofte volledig heeft ingelost: ons land is sterker uit de crisis gekomen. Na een aantal zware crisisjaren staan economisch gezien alle seinen weer op groen. Er is sprake van forse en brede economische groei. De export, consumentenbestedingen, bedrijfsinvesteringen, overheidsbesteding en investeringen in woningen nemen allemaal toe. Ook de overheidsfinanciën verbeteren snel. Voor dit jaar wordt er een overschot verwacht van circa zes miljard euro en voor volgend jaar van circa acht miljard euro. Tenslotte daalt ook de werkloosheid fors. We zien zelfs de sterkste daling sinds de jaren ’90. Het doorzettingsvermogen van alle Nederlanders en het verstandige economische beleid van dit kabinet hebben dus daadwerkelijk in hun vruchten afgeworpen.

Hoewel het kabinet nu demissionair is, heeft het een deel van de financiële ruimte benut om nog een aantal knelpunten aan te pakken. Zo is er extra budget vrijgemaakt voor de veiligheidsdiensten, de politie, het OM en voor cyberdefensie. Daarnaast maken we vast een begin met het inlossen van onze verkiezingsbelofte om de ouderenzorg te verbeteren. Tenslotte verhogen we de lerarensalarissen en zorgen we ervoor dat alle Nederlanders er vast een beetje op vooruit gaan.

Nu is het zaak om de kabinetsonderhandelingen snel succesvol af te ronden, zodat we verder kunnen met het aanpakken van de uitdagingen waar ons land voor staat.

VVD Dag over Miljoenennota

Het welbekende koffertje met de Rijksbegroting is vandaag door de minister van Financiën aangeboden aan de voorzitter van de Tweede Kamer. En nu we weten hoe de Miljoenennota 2018 eruitziet, willen wij met je in gesprek!

Wij nodigen je van harte uit voor de VVD Dag op zaterdag 30 september. De aftrap van het programma wordt verzorgd door staatssecretaris Eric Wiebes. Daarna volgen er verschillende deelsessies:
'Tien jaar na de financiële crisis in perspectief.' Met Wim Boonstra (Rabobank)
'Duurzaamheid in de financiële sector.' Met Eelco Dubbeling (Directeur van de Nederlandse Vereniging van Banken) en Narina Mnatsakanian van Kempen (CAIA)
'Hoe komt de Miljoenennota tot stand?' Met Mark Harbers (Tweede Kamerlid VVD-fractie)
De dag wordt afgesloten door Mark Rutte. Na afloop van het programma is er gelegenheid om even na te praten met een optionele lunch.

Aanmelden kan via MijnVVD. Zowel leden als niet-leden zijn deze dag van harte welkom! Meer informatie over het programma vind je op www.vvd.nl/activiteiten.

Datum: zaterdag 30 september
Tijd: 10:00 uur – 13:00 uur